Orange the World 2021

27-11-2021

Orange the World 2021

    Corona heeft ons er niet van weerhouden een indrukwekkende campagne neer te zetten. We kunnen heel  erg trots zijn op onszelf. In de nieuwe OtW appgroep buitelden de berichten over elkaar. Onmogelijk om in dit bericht compleet te zijn.



    Nieuwe deelnemers aan campagne
    Corona heeft ons er niet van weerhouden een indrukwekkende campagne neer te zetten. We kunnen heel  erg trots zijn op onszelf. In de nieuwe OtW appgroep buitelden de berichten over elkaar. Onmogelijk om in dit bericht compleet te zijn.
    Voor het eerst deden alle provincies mee. De meeste gemeenten waren weer van de partij, nieuwe meldden zich. Maar belangrijker: ook nieuwe partijen haakten aan. Studenten, sportbonden en voetbalteams toonden zich #medestander. Bedrijven staken de OtW vlag uit of verlichtten hun gebouw, informeerden hun medewerkers over de achtergrond en waren actief op social media. Op diverse scholen werden lessen gegeven in het kader van het thema van de campagne, PREVENTIE. En ook mannen lieten zien te beseffen een rol te hebben.

    En natuurlijk kan ik hier de uitzending van “M” in prime time niet onvermeld laten. Het statement van prinses Eloise die een selfie postte met een OtW stophandje en prinses Amalia die bijzondere sieraden droeg op haar verjaardag. En evenmin de verwijzing naar de oranje gebouwen en de oproep van MP Rutte aan het eind van de persconferentie op 26 november. En wat de denken van al die vrouwen die zich op tv en bij bijeenkomsten uitspraken over hetgeen hen is overkomen. Zou de campagne van de afgelopen jaren een beetje bijgedragen hebben aan het feit dat ze nu naar buiten durven komen?

    Diversiteit in campagne vormen
    Dit alles was natuurlijk niet gelukt zonder de enorme inzet van de clubs en de samenwerking met UN Women en Zonta, landelijk en lokaal. De fantastische aftrap in Breda met aangrijpende verhalen van  ervaringsdeskundigen, zang van Marloes van Ommen, het SPOKEN WORD van Kevin Groen en de opening van de tentoonstelling HEAR ME NOW konden gelukkig, enigszins aangepast, doorgaan. Clubleden spraken mensen aan op straat, deelden OtW-bierviltjes uit, spraken gemeenteraden toe, organiseerden bijeenkomsten, schakelden stadsdichters in, onthulden een OtW-social sofa, spoten stophandjes op de stoep,  voorzagen beelden van oranje sjaals, posten statements op social media, zorgden voor berichten in kranten, gesprekken op lokale radio/tv en ontwikkelden een lespakket voor middelbare scholen.

    Zichtbaarheid van de campagne
    Het social media team kon putten uit heel veel in de app gedeelde informatie en zorgden voor veel landelijke zichtbaarheid. Met als resultaat dat het aantal volgers groeit!
    Van alle activiteiten werd ter afsluiting een video gemaakt die hieronder te vinden is.  

    Clubs zelf kunnen voor nog meer zichtbaarheid zorgen van onze activiteiten door een kort bericht te posten op de clubwebsite met de mooiste foto(s) én door een PFR in te vullen. Er is al een “moeder” PFR aangemaakt waarnaar je kunt verwijzen. Het nummer daarvoor is 20280.

    Vervolg
    En volgend jaar … weer PREVENTIE! Dus kunnen jullie voortborduren op de opgedane (mooie) ervaringen.

    Delen op social-media: