Bedrijfsbezoek KRO-NCRV

09-06-2023

Bedrijfsbezoek KRO-NCRV

    Op maandag 5 juni brachten we een bedrijfsbezoek aan KRO-NCRV te Hilversum. We waren te gast bij Buck de Boer, lid van onze club en werkzaam bij KRO-NCRV als jurist arbeidsrecht. Achter de schermen konden we een kijkje nemen bij o.a. de studio van ‘De Slimste Mens’. Bovendien genoten we van een interessante presentatie van het team van het programma BinnesteBuiten. Hoe komt een dergelijk programma nou eigenlijk tot stand, wat gebeurt er allemaal online en wat komt er zoal bij kijken.



    Op het intranet van KRO-NCRV verscheen de volgende dag het volgende artikel:

    Op maandagavond vond er op het mediaplein nóg een bijzondere bijeenkomst plaats. Een aantal enthousiaste mensen van het populaire programma BinnensteBuiten maakte dankbaar gebruik van de opstelling van de Al-bijeenkomsten en gaf een presentatie over het creatieproces van hun programma. Maar ja, hoe leg Buienradar je zoiets uit in slechts drie kwartier? Het zal je niet verbazen dat dit niet helemaal lukte. De aanwezigen zijn anderhalf uur later toch een beetje wijzer geworden.

    De speciale gasten waren de dames van de Soroptimistclub De Bilt-Bilthoven. Soroptimist International is een wereldwijde organisatie van do 08:55 vrouwen die zich met toewijding inzetten voor het verbeteren van het leven en de positie van vrouwen en meisjes. Met maar liefst 90.000 Soroptimisten verdeeld over meer dan 3000 clubs in 122 landen, hebben zij een indrukwekkende impact.

    Het was een inspirerende avond waarin de BinnensteBuiten mensen moedig de uitdaging aangingen om hun complexe maakproces te ontrafelen. Ze slaagden er in om de aanwezigen een glimp van de magie achter het programma te laten zien. Anderhalf uur later verlieten ze het mediaplein met een iets dieper inzicht en een glimlach op hun gezicht. Zo sloten we de avond af, met een presentatie die de tijdslimiet overschreed maar de harten van de aanwezigen veroverde. Met deze ervaringen in ons achterhoofd gaan we vol goede moed verder, wetende dat sommige dingen simpelweg niet in een paar minuten kunnen worden uitgelegd. Deze Al-week leert ons precies dat.
    Laten we koesteren wat we hebben geleerd en ons blijven inzetten voor innovatie en inspiratie in de mediawereld.