Social media helpen onze doelen te bereiken

19-06-2022

Social media helpen onze doelen te bereiken

De impact van social media

    Twintig jaar geleden had je niet gedacht dat je met een fototoestel kon bellen. Dat leek ongelooflijk en kijk eens waar we vandaag staan. De smartphone is niet meer weg te denken. Dat geldt ook voor social media.



    Voor Soroptimisten was het even wennen om social media te gebruiken. Hoe doe je dat, wat wil je delen en wat ga je dan vertellen? Inmiddels zijn de Unie en veel clubs bedreven in het posten van berichten op Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram en dat betaalt zich uit in een grotere naamsbekendheid en laat vooral zien waar we voor staan. We willen graag meer jongere leden en dit is één van de manieren om interesse te wekken voor het Soroptimisme. De berichten hebben ook vaak een koppeling naar uitgebreidere informatie op onze website om meer traffic te generen.

    De Unie neemt vaker standpunten in bij actuele vrouwenonderwerpen. Sinds begin 2022 is er bij de Unie een groep actief die onderwerpen signaleert en op de social media agenda zet. Een standpunt innemen doe je zorgvuldig, want je spreekt namens ruim 100 clubs en 3000 leden. Het recht op abortus in de VS maar ook in Polen was zo’n controversieel onderwerp.

    Met Orange the World, maar ook tijdens de Oekraïne-actie neemt het aantal volgers sterk toe en dat zijn niet alleen Soroptimisten. Een ander voorbeeld is de Carla Atzema Soroptimistprijs waarbij de spanning van inzenden, nominaties en de uitslag goed is opgebouwd.

    Het grootste aantal volgers van de Unie-accounts hebben we op Facebook met 3000 volgers. Het Twitteraccount heeft zo’n 1150 volgers. De grootste groeiers van het afgelopen half jaar waren Instagram en LinkedIn die het aantal volgers met zo’n 20-25% zagen toenemen tot 1400 volgers.

    Voor het komende jaar hopen we op een nog grotere groei en dat kan wanneer ook jij de Soroptimistaccounts gaat volgen, berichten gaat liken en delen. Je vindt ze onderaan de homepage van Soroptimist.nl

    Delen op social-media: