Als de nieuwsbrief van november uitkomt is de aftrap in Almere al een feit en zijn de eerste berichten daarover in de media verschenen. Én in onze OrangetheWorldNL2022 appgroep. Ben je nog geen lid van deze groep? Via deze link word je deelnemer en mis je niets.
De laatste OtW nieuwsbrief werd op 7 november verzonden en vind je hier. Naar aanleiding van vragen is daar nog iets aan toegevoegd over het voetbal. Sommigen maken zich zorgen dat een oranje uitgelicht gebouw of object door burgers met het WK geassocieerd zal worden in plaats van met de campagne, wat bij dit WK extra problematisch is vanwege de mensenrechtensituatie in Qatar. Uiteraard valt niet uit te sluiten dat er mensen zullen zijn die dat denken, maar in de afgelopen jaren stonden rond 25 november meer dan 300 berichten over Orange the World in nationale, regionale en lokale kranten, werd er aandacht aan besteed in diverse bladen en op de nationale televisie, en was #OrangetheWorldNL trending op sociale media. Het mediabereik is geschat op minimaal twee miljoen mensen in Nederland. Iedere burger die een beetje oplet, zal dus door hebben dat de kleur oranje ook met de OtW-campagne samenhangt. Overigens zullen ook veel gemeenten en organisaties dit jaar de OtW-vlag gebruiken, met daarop het logo van het handje en de tekst ’Stop geweld tegen vrouwen’. Daarmee is uiteraard direct helder waar het om gaat.
Inmiddels zijn ook visuals en teksten gemaakt voor de sociale media waarbij een link wordt gelegd naar het WK. Deze zijn bedoeld om te posten op de speeldagen van het Nederlands elftal rond de campagne (21 november, 25 november, 29 november). Graag op deze datums delen en niet daarbuiten. De link moet uiteraard gelegd worden, maar het zou jammer zijn als het WK overheerst in de campagne. Deze teksten zijn te vinden in de content kalender voor sociale media op de Drive. De visuals staan in het Flickr album.
Heel veel succes in de campagne!