Soroptimisten in de schijnwerpers

18-03-2022

Soroptimisten in de schijnwerpers

    Wie de Soroptimisten zijn en wat ze doen wordt steeds bekender. Dat gebeurt niet zo maar.



    Met de Orange the World campagne zijn we in heel Nederland te vinden, door oranje gebouwen, graffiti op straat, bijeenkomsten, maar ook door de talloze berichten op social media en in de kranten. Over ongewenst seksueel gedrag hebben de Soroptimisten zich ook volop laten horen en hun afkeer en steun uitgesproken en dat heeft in een paar weken veel nieuwe volgers opgeleverd.  Een team van beheerders van de groep Sterk Merk Soroptimist plaatst de berichten op social media en wij houden elkaar op de hoogte van nieuws via een appgroep.

    Doordat we de laatste 2 jaar veel actiever zijn op social media bereiken we een groot publiek, maar bereiken we ook onze leden? Naast de Unie hebben de meeste clubs zelf al een of meer social media accounts. Nu zal niet iedereen op Twitter, Facebook, LinkedIn of Instagram zitten, maar dat hoeft ook niet. Zit je wel op een van deze social media, dan vragen wij je vriendelijk om onze accounts te volgen of er ‘lid’ van te worden. En natuurlijk berichten plaatsen op je eigen accounts over bijvoorbeeld Internationale Vrouwendag en 100xTrees4Life. Je wordt dan geïnspireerd door wat andere clubs doen, wat de Unie bezig houdt etc.

    Om het jullie gemakkelijk te maken hierbij nog de links naar onze social media accounts
    Twitter
    Facebook
    Linkedin
    Instagram

    Tijdens de Werkconferentie is een workshop gehouden over Zichtbaar online, online zichtbaar. De presentatie kun je downloaden op het besloten deel van de Uniewebsite. 

    Samen maken we onze zichtbaarheid groter en het Soroptimisme bekender.

    &

    Liken helpt!

    Wereldwijd en ook in ons land zetten Soroptimisten zich in om de rechten, positie én het leven van meisjes en vrouwen te verbeteren. Daar zijn nog veel inspanningen voor nodig, eerlijk is eerlijk. Maar met elkaar kunnen vele “druppeltjes” ook een “grote plas” worden.

    We kunnen het echter niet alleen maar hebben daar ook meer nieuwe leden bij nodig, én meer naamsbekendheid om nog meer bewustwording en beïnvloeding tot stand te brengen.

    Een simpele manier om snel meer naamsbekendheid te krijgen is als alle leden actief op social media (LinkedIn, Facebook en Instagram) de Unie en andere Soroptimistenclubs in het land ( gaan) volgen. En vervolgens zo vaak mogelijk posts op deze social media gaan liken en delen. En bijvoorbeeld hun eigen netwerk op Facebook vragen om de FB-pagina van de eigen club te liken.

    Stel jullie voor wat er gebeurt als alle leden minimaal 2x per maand een post gaan liken en/delen binnen hun eigen netwerk en/of zelf een bericht posten wat gerelateerd is aan activiteiten van de club of waar we als Soroptimisten voor staan?  Onderzoek wijst uit dat dit een groot effect heeft op het bekender worden van waar we voor staan én wat wij doen. Meer bekendheid maakt dat we nog interessanter voor nieuwe leden worden om zich bij ons aan te sluiten. En dat dit helpt (weer) om onze missie nog meer vorm te geven, voor zoveel mogelijk meisje en vrouwen in Nederland en daarbuiten. Wij geloven erin, help jij ons ook mee om dit te realiseren?

    P.S. Er staat een prima communicatiehandleiding op het besloten deel van de Uniewebsite met alle do’s en don’ts van posten en berichten schrijven.

    Delen op social-media: