We gaan Orange the World 2021 aftrappen in Breda

25-05-2021

We gaan OtW2021 aftrappen in Breda!

    Tijdens het webinar van 19 mei jl. werd bekend gemaakt dat we dit jaar in Breda de campagne aftrappen. Soroptimisten, Zonta’s, UNWomen, VVAO en de gemeente slaan de handen ineen om een prachtige start te realiseren van 16 dagen aandacht voor het stoppen van geweld tegen vrouwen en meisjes. We hebben, zoals eerder bekend gemaakt, PREVENTIE dit jaar als leidraad gekozen en zullen vooraf en tijdens de campagne zo veel mogelijk medestanders zoeken die zich zichtbaar en hoorbaar uitspreken over ons doel. Omdat “iedereen iets kan doen om geweld tegen vrouwen te voorkomen en bestrijden”!



    Een aantal organisaties zoekt al aansluiting en er is verbinding gelegd met de White Ribbon campagne van Emancipator, zodat ook de rol van mannen in de campagne een plek krijgt.

    Nelia Booden van club Bussum lichtte kort toe hoe het vorig jaar succesvol uitgevoerde project Ont-dek jouw rol daaraan een bijdrage kan leveren. Kijk daarvoor ook naar de slides van het webinar van 13 april jl. dat helemaal daaraan gewijd was, of bezoek www.orangepaper.nu voor meer informatie.

    Het webinar, waaraan bijna 100 vrouwen (en één man) deelnamen, zat vol informatie:  

    • er komt een communicatietoolkit;
    • er zullen weer (Tony’s) chocoladerepen geproduceerd worden. Club Almere verwerkt de bestellingen. Clubs kunnen desgewenst een opslag hanteren (bovenop de 3 euro inkoop) voor fondsenwerving;
    • opbrengst van stop-hand pinnetjes, de centrale inkoop van repen, vlaggen gaan voor de helft naar een samenwerkingsproject in Sierra Leone;
    • we organiseren een Orange Walk op 28 november;
    • de inhoudelijke én feestelijke landelijke afsluiting van de campagne zal in Flevoland plaatsvinden;
    • en nog veel meer …….

    Al deze informatie, evenals de opname van het  webinar is te vinden op de google drive waar in de loop van de komende maanden steeds informatie en materialen toegevoegd zullen worden. De Power Point presentatie van het thema en campagneconcept is hier vanaf 1 juni beschikbaar.

    In september volgt een tweede webinar waarin meer tijd ingeruimd zal worden voor interactie.  De datum en link zullen zodra bekend in de Unie agenda op de website worden gezet.

    Persbericht Landelijke start Orange the World dit jaar in Breda.

    Delen op social-media: